tisdag 20 augusti 2013

Min nya träningsanläggning




När jag var liten var den coolaste sjön att hänga vid utan jämförelse Trollan, vilket de utspridda folkölsburkar man kan hitta på botten vittnar om... Sjön har klippor runt om som man kan hoppa ifrån och sjön i sig är djup jämfört med de flesta sjöar i Nacka. När jag var liten gick Skrönor om Trollan, att den var minst 50 meter djup och att den hade en spricka i mitten som var minst 100 meter, men ingen visste exakt hur djup den var. Tyvärr måste jag sticka hål på den myten. När jag började fridyka för några år sedan testade jag djupet runtom hela sjön. 10,6 meter var högsta djup jag kunde hitta, men berätta det inte för någon...

Idag roade jag mig med att filma mig själv under mitt träningspass så här kommer ett litet smakprov på hur det kan se ut.





Totalt blev det 15 vändor fram och tillbaka över sjön i varienrande tempo, motsvarande ungefär 3000 meter totalt.

#Simning #öppetvatten #swimming #openwater #fitness #health #hälsa #kostdavid #davidjonsson #HelMat #wholefood #Eatclean

Inga kommentarer: