onsdag 14 augusti 2013

Galna utmaningar framöver, Pepp!

Är galet peppad på att komma igång och blogga och dela med mig av det som rör sig i mitt liv.

Det som rör sig är sedan länge kost och näringslära och träning med fokus på simning. Det som tillkommit på senare tid är att jag idag har två små barn vilket gör att nya intressen kring allt jag tidigare varit intresserad av öppnat sig. Både mat, träning och livet i stort får nya perspektiv. En till sak som tillkommit är att jag i år har antagit flera tuffa fysiska utmaningar. Under 2014 ska jag genomföra både Stockholm Marathon, Kalmar Ironman och kanske även amfibiemannen, en swimrun-tävning. Det innebär att jag nu måste lära mig att springa och cykla... Långt och helst inte jättelångsamt. Den resan och hur jag lär mig, hanterar träning, kost och att få tiden att gå ihop vill jag dela med mig av till dig som väljer att följa mig på resan.

Redan om knappt två veckor kommer mitt första prov på resan. Jag simmar simsträckan (1500 meter) med Team Nike på Stockholm Triathlon den 25e augusti. Nu är det alltså det jag kan bäst som ligger i fokus i träningen vilket känns skönt! På bilden min nya våtdräkt som kom hem häromdan, känns snabb!

Inga kommentarer: