onsdag 21 augusti 2013

Uthållighetsträning - Det nya Friskis

I måndags anmälde jag mig till nästa års upplaga av Kalmar Ironman men det var inte långt ifrån att jag missade chansen. Registreringen öppnade vid 11 och när jag vid 12 kom ifrån och kunde göra min anmälan hade nästan hälften av platserna redan gått. Det var samma historia när platserna till Vasaloppet släpptes i våras, på några timmar var de slut. Stockholm Marathon samma visa och till och med extremlopp som Ö till Ö fylls snabbare än snabbt.


Uthållighetsidrott har verkligen blivit en folkrörelse. Lättillgängligheten, mängden av olika typer av lopp och distanser gör att det finns något för alla smaker och nivåer. Jag hoppas att trenden håller i sig, det kan i förlängningen innebära underverk för folkhälsan.


Själv tar jag min utmaning det kommande året som en väg in i en ny sport (eller flera) och ett nytt sätt för mig att sätta mål för min prestation och hälsa. Tokpepp!



Inga kommentarer: